2007年4月5日星期四

Please ignore this essay if u don't understand it at all.

Most of my neighbours went home for Easter holiday so that the corridor became very quiet this week. I can't deny that I feel a little bit homesick in such special environment or you can define it as a sense of loneliness. How can I let u know that I even have less interesting in travel cause it means nothing to me without any good friends.

However, I have to admit that I might hurt some guys today even if I can't help to do so. What if I say yes? I reluctant to lie to those guys I do care for. The worse thing to lie is a bad liar. Nobody can lose the power to face himself, the truth gonna hurts our hearts though.

FRIENDS-an excuse or a chance? An excuse to refusing or a chance to developing. To me, "friends" is a joke. A big joke played by God. He convince me to those perfect but impossible affection. Hopelessness kills me every time when I think of the joke.

A wonderful insurance company ad says, our strategy to future is to make sure there is a future. You are free to laugh at me for the sorrow, which i also sneer at myself from the bottom of my heart.

4 条评论:

Titan 说...

我不知是幸运还是悲哀,我是一个不怎么让心灵依赖于朋友的人。我有很好的伙伴,可以心照不宣,但人数稀有。偶尔会有羡慕那些死党成群的人,但是我天性就是独立,并不愿意靠别人的安抚来生活,所以既是一个人的旅行我也可以快乐。这也许是幸运吧。

当然天下还有一种“朋友”。我从来不信任何一对人可以安然地从“恋人”降格成“朋友”。如果他们曾经深爱。这样的“朋友”关系背后一定至少有一方的辛苦承受。

无意揣测,与主题无关

Denise 说...

还是想说那句话
所有的感情都会上升为亲情
友情也不例外

即使你说朋友是一个JOKE
但亲人却不是

有同样质地的血液在我们的血管中唱着杉树林中明朗的歌

---

以及旅行
是谁和我说的来着
貌似说 去哪里旅行并不重要 关键是要看你和谁一起去

那么让我们在北京的八月相见吧
同样是旅行

嗯 还似乎有些人要去香港旅行的
狞笑

---

35个小时
加油姐姐

我双休日会等你

同时 我也要好好读书了嗷...!

Iris 说...

您们二位的友情,也是心照不宣的伟大传说哦~

匿名 说...

两个礼拜以来第一次成功地来到这里。恭喜,可见你暂时没有更换blog的必要了。:)

life is just like that.sometimes you are put in a position you've never expected.when i encounter these situations,i just remind myself that it is the will of god.
he just wants me more mature,for the sake of me.
很多时候,上帝的joke确实令人哭笑不得.但是有一天,它真的降临到你身上时,那也终是要把自己的头脑冷静下来,思考一下,如何去面对,如何去走好下一步.

很多事情是无所谓对,无所谓错的,关键是自己的选择是否能够符合自己内心最深处的声音.
佛曰:有心为善不为功,无心为恶不为过(原句我忘了,大致意思是这样).即使你觉得伤害了别人,只要你能一直怀有一颗良善之心.上帝是不会计较的,别人也是不会计较的.

我看待人生的态度或许和你的随性有些不同,我一直坚信:很多时候,上帝的态度其实也取决于自己的态度.
只是一种信仰,没有理由.

一个人在外面确实很不容易,你能一步一步走到现在,已是非常的坚强,非常的勇敢了.
孤单的时候,不要忘了,轩一直在你的身后为你守侯